Najpoznatiji Led ekran na svetu
Led ekrani imaju veoma važnu ulogu u novom dobu digitalnog oglašavanja. Medijske kompanije Led ekrane najviše koriste kako bi obezbedili najbolje uslove oglašavanja, koji su istovremeno pristupačni i investiciono prihvatljivi. Jedinstveni ekrani, koji svojim kvalitetom, prikazom i sadržajem ulepšavaju i osvetljiju ulice velikih gradova postali su i prepoznatljive turističke atrakcije koje godinama privlače veliki broj ljudi. Jedan od tih jedinstvenih Led ekrana jeste 4k zakrivljeni Led ekran u centru Londona, na mestu poznatom kao Piccadilly Circus, raskrsnici koja spaja glavnu ulicu Pikadili i Ridžent ulicu. Nakon postavke 2017. godine ceo kraj oko je doživeo veliki napredak, ogroman broj poznatih brenova otvara svoje prodavnice u blizni i ceo prostor čini modernijim i boljim mestom za posao.
Međutim, ako bismo birali najpoznatiji Led ekran, na svetu to je svakako oni koji se nalazi na Times Square-u u Njujorku (Times Square, New York).
Smešten je u jedanoj od najpoznatijih i najprometnijih komercijalnih raskrsnica na svetu, najvećoj turističkoj destinaciji u Njujorku.
Ekran se popularno zove ,,The 1”. U suštini radi se o sistemu ekrana, čiji je drugi deo poznat kao ,,The Countdown” (brojač) i on se vrlo često prikazuje na snimcima dočeka Nove godine, kada se na njemu odbrojavaju poslednje sekunde do početka sledeće kalendarske godine, a sve to pred velikim brojem ljudi. Gotovo da nema televizije u svetu koja ovaj događaj ne uvrsti u svoj TV prilog u sklopu reportaža o Novoj godini. Imajući u vidu da za Novu godinu oko milion ljudi bude na Times Square-u, ispred ovog ekrana, njegov značaj je praktično neprocenjiv.
U ovom blogu želimo da prikažemo nekoliko interesantnih činjenica koje prate ovaj poznati Led ekran.
Lokacija i Istorijat LED Ekrana
Led ekran je smešten na zgradi pod nazivom ,,One Times Square”, jednu od najprepoznatljivijih građevina u Njujorku, ali i u svetu. Zgrada je visoka 110,6m, što je za današnje uslove, a u poređenju sa neposrednim okruženjem i mikrolokacijom, relativno niska zgrada i time se ističe u odnosu na zgrade koje se nalaze oko nje. Zgrada je sagrađena 1904. godine, na uglu ulice Brodway i 42. ulice. U samom gradu je zovu i Times Tower, jer je prvobitni vlasnik i investitor poznata novinska agencija New York Times, iako se agencija tamo ne nalazi od 1913. godine. Kada govorimo o istoriji ove zgrade, možemo da je slobodno svrstamo u remek dela moderne američke arhitekture. Prilikom gradnje smeštena je na prostor od 500m2, koje ima u osnovi, a sa 26 spratova ukupna površina zgrde je 10.275m2. Imajući u vidu da zgrade u neposrednoj blizini, ovaj prostor za rentiranje je izuzetno mali, tako da joj je današnji vlasnik namenio sasvim drugačiju ulogu. Sam enterijer zgrade, kancelarijski prostor, je svojevrsno kulturno nasleđe koje godinama nije renovirano kako bi se zaštitla kulturna baština Njujorka. Danas je vlasnik zgrade, poznata kompanija, koja se bavi rentiranjem i prodajom nekretnina Jamestown L.P., čiji je uspeh to što je dobila dozvolu da enterijer zgrade pretvori u muzej, kao i u prostor namenjen za kulturne sadržaje. Poslovno gledano, sama zgrada sa svojom pozicijom zarađuje mnogo više rentiranjem prostora na fasadama. Najskuplja je svakako fasada na kojoj se nalazi Led ekran ,,The One”.
Gužva i saobraćaj
Ako ova dva pojma imaju negde pozitivnu konotaciju, to je upravo ovo mesto i tema o kojoj ovde pišemo. Podaci o prolaznicima i posetiocima na ovoj lokaciji su apsolutno neverovatni i nema niti jednog drugog mesta na svetu koje može da ih nadmaši. U proseku, skoro 380.000 pešaka dnevno prođe preko Times Square-a. Broj vozača, kao i njihovih putnika je na dnevnom nivou oko 115.000 ljudi, bilo da se radi o autobusima, privatnim i taksi vozilima. Led ekran, koji je tema ovoga bloga, ima u proseku 1.500.000 pogleda na dnevnom nivou, privlačeći veliku pažnju svojim sadržajem koji emituje. Kada se radi o danima sa većom frekvencijom, broj ljudi koji peške prođu pored ekrana je oko 480.000. Kada se sve ove brojke sagledaju, Led ekran na ovoj lokaciji jeste najpoznatija atrakcija, sa najvećom interakcijom i vrednošću koji ima za svoje vlasnike.
Poseban događaj svake godine, je svakako sam doček Nove godine. Istorijski gledano, od kada je napravljena zgrada Times Tower, 1904. godine, predstavlja svojevrsnu tradiciju za izuzetno veliki broj posetilaca ove lokacije. Tog 31. decembra 1904. na zgradi je postavljen prvi vatromet u Njujorku. Ta tradicija je zadržana do danas, kada se pored velelepnog vatrometa, na gornjem delu ekrana, ,,The Cauntdown”, prikazuju brojevi koji označavaju poslednje sekunde u tekućoj godini. Glavni, ,,The One” Led ekran, je centralno mesto pogleda i na njemu se često nalaze reklame poznatih svetskih brendova, kao što su Coca-Cola, Kia, Sony, Samsung, Spotify, Hulu, Paramount, kao i mnogi drugi. U trenutku dočeka, reklame na ekranu direktno sa trga gleda oko 1.000.000 ljudi koji proslavljaju Novu godinu, kao i više desetina miliona gledalaca putem TV ekrana, live stream-a i putem različitih online platformi. Sve prethodno navedeno, dodaje još veću vrednost ovom Led ekranu.
Led ekran i reklamni sadržaj
Led ekran koji se nalazi na Times Tower zgradi, pored svojih prednosti u pogledu lokacije, posećenosti i interakcije, predstavlja i veliko tehnološko čudo, iza kojeg stoji kompanija Samsung sa svojim visoko kvalitetnim Led tehnološkim inovacijama. Ovaj široko prepoznatljiv Led ekran, Samsung je postavio 2019.godine, a 2021.godine, su sprovedena određena unapređenja samog ekrana i update-i, koji su mu omogućili još bolje performanse. Ekran ima površinu od 1.081 m2 i nalazi se na severnoj strani zgrade, pri čemu je izuzetna prednost to, što u pravcu samog ekrana nema nikakvih vizuelnih prepreka, tako da je celom svojom površinom vidljiv sa Times Square-a. O njemu brine čitav tim ljudi iz Samsunga. Naravno pored ovog Led ekrana, na pomenutoj zgradi se nalazi čitav niz različitih Led ekrana, koji svakodnevno privlače veliki broj prolaznika.
Sadržajem na ovom ekranu, kao i produkcijom i marketingom., bavi se tim jedne od najboljih američkih kompanija u toj oblasti, NEW TRADITION. Kao što se može i pretpostaviti, prostor za reklamiranje na Led ekranu je izuzetno skup, ali i pored toga potražnja je ogromna. Svetske kompanije mesecima, pa čak i godinama unapred, rezervišu prostor za svoje marketinške kampanje. Posebna važnost se pridaje danima kao što su doček Nove godine, Super Bowl, 4. Juli, kao i drugi bitni datumi za građane SAD-a, kad je i najveća turistička poseta Njujorku. Primera radi, 2022. godine jedan od najvećih kupaca prosotra na ekranu je kompanija Kia, dok je Volkswagen, godinama unazad bio dominantan kupac iz oblasti auto industrije. Promocije filmova, Holivudske produkcije, kao i razni koncerti poznatih svetskih izvođača, takođe imaju mesto na ovom izuzetnom Led ekranu.
Nakon što smo videli neke od najbitnijih detalja, kao i sam marketinški značaj proizvoda, na primeru najpoznatijeg Led ekrana na svetu, zaključak koji možemo izvući jeste da su “digitalne platforme za oglašavanje van kuće” (DOOH – Digital out-of house), kao što su Led ekrani, digitalni bilbordi, Led reklame, jedni od najefikasnijih alata za postizanje maksimalnog rezultata određene marketing kampanje. Kada imate odličnu lokaciju i kvalitetan multimedijalni sadržaj, Vaš Led ekan će obaviti izuzetan posao u privlačenju i angažovanju ciljane publike.